قیمت بنزین در جایگاههای عرضه سوخت فرانسه رو به افزایش است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این درحالی است كه دولت فرانسه در تلاش است تا با اجرای طرح شناورقیمت سوخت و نظارت بیشتر، قیمت این محصول وارداتی را در بازار مصرف داخلی ثابت نگه دارد.

در همین حال، وزارت محیط زیست و انرژی فرانسه در گزارش اخیر خود رشد تدریجی قیمت مواد سوختی ظرف روزها و هفته های اخیر در كشور را تایید كرده است.

هم اكنون هر لیترگازوئیل به طور متوسط 40/1 یورو، هرلیتر بنزین با اكتان 95 برابر 57/1 یورو و هرلیتر بنزین با اكتان 98 نیز 62/1 یورو به مشتریان عرضه می شود.

به اعتقاد كارشناسان تنها ظرف یكماه اخیر به رغم تدابیر به اجرا گذاشته شده از سوی دولت برای كنترل قیمت های موادسوختی دركشور، قیمت گازوئیل و بنزین مصرفی به صورت متوسط ، پنج سانتیم یورو افزایش داشته است.

این در حالی است كه پیش از این نیز درجریان زمستان سالجاری میلادی، قیمت مواد سوختی به طرز بی سابقه ای در سطح جایگاههای عرضه سوخت كشور افزایش یافته و زمینه ساز نگرانی خانواده ها شده بود.

روز دوشنبه گذشته قیمت هربشكه نفت خام به مرز 90 یورو در سطح بازار مصرف آمریكا رسید. كارشناسان اقتصادی پایین افتادن نسبی ارزش یورو درمقابل دلار، تنش های منطقه ای و عدم صادرات نفت ایران به برخی از كشورهای صنعتی غربی را نیز درافزایش نسبی قیمت های مواد سوختی در سطح بازارهای جهانی و از جمله در جایگاههای عرضه سوخت فرانسه دخیل می دانند.

این درحالی است كه دولت فرانسه درتلاش است با هدف حمایت از صنایع كشور، امتیازاتی را برای تولید كنندگان و سازندگان خودروهای سازگار با محیط زیست ازجمله هیبریدی و برقی قایل شود.

اروپام ** 1495**1423





:: برچسب‌ها: شهرستان , غذا , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 1498
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: